söndag 6 februari 2011

Hijabi Inspiration

Salamu Alaykoum fina vänner! Såg dessa bilder från denna bloggerska (som btw är otroligt vacker mashaAllah), så jag ville dela med mig av den inspiration jag fick. Hon har en massa andra fina outfits med ville börja med detta idag. 

Det är väldigt enkelt för el Hamdulillah så hittar vi många såna enkla maxi klänningar hos många affärer, och de flesta är väldigt billiga. H&M exempelvis har massa färger och de kostar som max 149 kronor. Matcha det med ett skärp + antingen lång/kort cardigan (beroende på om klännigen sitter åt eller inte) eller en fin väst och du är redo ;) Det som är bra med denna stil är att man kan se vardaglig ut och även fixad ut beroende på vad du har för tillbehör. Nu längtar jag minsann till våren så att jag kan gå runt sådär!

Vad tycker ni? Ni får förresten vääääldigt gärna tipsa på vart man kan köpa fina maxiklänningar till sommaren också! 

Wa Salam!

1 kommentar:

  1. salam tack för din kommentar syster! :) Vilket sammanträffande att du hittade till min blogg igår eftersom jag också hittade din blogg igår men kommenterade inte på något. :P

    H&M har massor med maxiklännigar. Kolla in deras hemsida :) http://hm.com

    SvaraRadera